Skip to content

news

Still Alive

© Lydia Dambassina, Life, 2007, lambda c print, mounted on frame,170x125cm

Life is not meant to be full, people say in Mani / from, Kathimerini – Wednesday August 1, 2007

Press Release, Still Alive, The Project Gallery, 2019



The Symptom Projects

14 Ιανουαρίου στις 2:08 μ.μ. ·

#Ταδημώδη στην Αθήνα
Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»
Επιμέλεια: Αποστόλης Αρτινός
Εγκαίνια: Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019, 19.00.
Διάρκεια έκθεσης: 19 Ιανουαρίου – 17 Μαρτίου, 2019.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες
Δημήτρης Αμελαδιώτης Dimitris Ameladiotis, Μαρίνα Βελησιώτη Castrata Feel, Φοίβη Γιαννίση Phoebe Giannisi, Λυδία Δαμπασίνα Lydia Dambassina, Βασίλης Ζωγράφος Vasilis Zografos, Κωνσταντίνος Λαδιανός Konstantinos Ladianos, Θεοδώρα Μαλάμου Theodora Malamou, Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη Irini Bachlitzanaki, Απόστολος Ντελάκος Apostolos Ntelakos, Μυρτώ Ξανθοπούλου Myrto Xanthopoulou, Νίκος Παπαδημητρίου Nikos Papadimitriou, Βάσω Πλαβού Vaso Vassiliki-Maria Plavou, Χαρά Πιπερίδου Hara Piperidou, Νάνα Σαχίνη Nana Sachini, Χριστίνα Σγουρομύτη Christina Doppelganger, Μάρω Φασουλή Maro Fasouli, Μάριος Χατζηπροκοπίου Marios Chatziprokopiou, Διονύσης Χριστοφιλογιάννης Dionisis Christofilogiannis.

Το βράδυ των εγκαινίων θα πραγματοποιηθούν μια σειρά επιτελεστικών δράσεων πάνω στο δημώδη λόγο:

Στη performance «Ο Νεκρός Αδελφός», ο Δημήτρης Αμελαδιώτης, διασκευάζει την γνωστή δημώδη παραλλαγή ”Του Νεκρού Αδελφού”, που μιλά για την ομορφιά της ζωής. Ποικίλοι φωνητικοί και ρυθμικοί αυτοσχεδιασμοί θα προβλέψουν σε συγκινησιακές φορτίσεις και θα υμνήσουν την πηγαία αυτή σοφία της ζωής που γνωρίζει πως να γιορτάζει τις πίκρες και τις χαρές. H performance τελετουργείται συνοδείας πλέγματος που φέρει μεταλλικά και ξύλινα στοιχειά με τις ηχητικές τους επεμβάσεις.

“Τραγούδια: Kids.”, της Φοίβης Γιάννίση . Η νεοελληνική λέξη “τραγούδι” προέρχεται από την αρχαιοελληνική “τραγωδία”, σύνθετη από το τράγος+ωδή, ενώ η αγγλική “kid”, παιδί, έχει ως αρχική έννοια το κατσικάκι. Η Αίγα, τα μικρά της, και η Αιγίδα, η ζωϊκή διάσταση της μητρότητας και η γεωγραφική μετακίνηση, είναι τα θέματα αυτής της περφόρμανς που βασίζεται σε μία έρευνα σε μαντρί Βλάχων κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας και πρωτοπαρουσιάστηκε σε άλλη μορφή στην έκθεση που είχαν επιμεληθεί η Φοίβη Γιαννίση και η Ίρις Λυκουριώτη, με τίτλο “ΑΙΓΑΙ_Ω: Τα τραγούδια”, στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη, το 2015.

Στο «Wind – chase via cyclical movement», η Χαρά Πιπερίδου, ανασύρει στίχους του Εκκλησιαστή (αιρετικού βιβλίου της Εβραϊκής Βίβλου και της χριστιανικής Παλαιάς Διαθήκης), μεταφράζοντάς τους σε έναν “συρφετό” κινήσεων με τελετουργική χροιά. Επαναλαμβανόμενες ενέργειες και αυτοσχεδιαστικοί και μη ήχοι αντηχούν την καθημερινότητα και εισέρχονται σε ένα δίκτυο συμβολισμού ερμηνεύοντας την υπαρξιακή και οντολογική σύνθεση και επιχειρώντας μία προσέγγιση της μυστικής δομής της ανθρώπινης μοίρας. Περφόρμανς: Χαρά Πιπερίδου και Σπύρος Βάρελης. Ήχος: Νίκος Βίττης.

«Η παραλογή της Ζωγραφούς» του Μάριου Χατζηπροκοπίου βρέθηκε σε ένα ανέκδοτο χειρόγραφο του Νικολάου Γ. Πολίτη (1850-1921) μαζί με άλλες είκοσι τρεις αποκηρυγμένες «εκλογές από τα τραγούδια του ελληνικού λαού»: δημοτικά τραγούδια που εγείρουν ζητήματα ομοερωτικής επιθυμίας και πένθους και τα οποία ο πατέρας της ελληνικής Λαογραφίας είχε επιχειρήσει να αποσιωπήσει. Σε πείσμα του πατέρα, ο αποκληρωμένος του γιος Alexandro Jorge de Carvalho de Polites (1901-1996) μετέφρασε και διέδωσε τα άσματα του χειρογράφου ανά την υφήλιο. Οι περιπέτειες της Ζωγραφούς ακούγονται εδώ σε αντίστιξη με ένα από τα ποιήματα του ίδιου του Alexandro, φέρνοντας σε διάλογο το αρχείο του πατέρα με το αρχείο του γιου. Απόσπασμα: «Λουφάζει ο Γιάννος στα βυζά, σαν λαβωμένο αγρίμι/ κι η Ζωγραφού, η Παναγιά, στην αγκαλιά τον σφίγγει/ Πώς έν’ που τα νιογέννητα γλυκό χορταίνουν γάλα;/ έτσι κι ο Γιάννος βύζαινε του υγιού του το συχώριο».

Κείμενα καταλόγου: Αποστόλης Αρτινός, Μαριεύη Μαστοράκη, Παντελής Μπουκάλας, Γιώργος Τζιρτζιλάκης.


MORS

18 May – 16 September 2018

Municipal Gallery – Katsigras Museum, Larissa


Muratcentoventidue Artecontemporanea, Bari
Looking Out Looking In
Giulia Caira, Lydia Dambassina, Georgie Friedman, Kristina Kvalvik-Simon Möller, Margarida Paiva, Helena Wittmann
14 Aprile – 30 maggio 2018

https://arteculturaok.blogspot.com/2018/03/looking-out-looking-in.html


2018 Η Μνήμη της Επανάστασης, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα |
The  Memory of the Revolution, Fine Arts School, Athen

© Lydia Dambassina, Untitled, 2017, plywood, acrylic, wooden crutches, 106,2×106,5 cm / each 
© Lydia Dambassina, Clementis’ Fur Cap, 2017, b/w print, 53 x 120 cm

Press Release, The Memory of Revolution, State Museum of Contemporary Art, Thessaloniki, 2017



Press Release, Shared Sacred Sites, Macedonian Musum of Contemporary Art, Yeni Cami, Thessaloniki, 2017


© Lydia Dambassina, Untitled, 1981, c print

Press Release, Report on Cases, Zoumboulakis Galleries, Athens, 2017


Press Release, The Body is Victory and Defeat of Dreams, Municipal Gallery of Mythimna, 2017



Press Release, The Memory of Revolution, State Museum of Contemporary Art, Thessaloniki, 2017



Press Release, Genii Loci, State Museum Manege, St Petersbourg, 2016


Public TV ERT2
Artists, 6 November 2016, Lydia Dambassina, curator Christoforos Marinos
http://webtv.ert.gr/katigories/politismos/06noem2016-ikastiki/



Press Release, Gini Coefficient, Yeni Cami, Thessaloniki, 2016


© Lydia Dambassina, Untitled, 2016, scale, cartes de visite, plaster, 21,5 x 15,5 x 6,5 cm

Press Release, The symptom 07, Identifying Loss, Former Hospital of Amfissa, 2016




Press Release, Fondation Ano Kato, Athens, 2016


Vancouver conversation


Press Release, The Symptom 6, Rims and Frontiers, Former Hospital of Amfissa, 2015


© Lydia Dambassina, Omphalos, The Center of the Earth in the 21st Century, stuffed deer, 0.82 cm height x 1.51 m long x 0.91 depth
© Lydia Dambassina, Omphalos, 2015, the Center of the Earth in the 21st Century, stuffed deer

“H πρόταση που δεν έγινε δεκτή για αισθητικούς λόγους, καθώς η εικόνα ενός ταριχευμένου ζώου δεν συνάδει με τις συλλογές και το πνεύμα του Μουσείου”. 

Τάδε έφη η Ι’ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων με Προϊσταμένη την κ. Αθανασία Ψάλτη, που θα ενέκρινε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων σχετικά με  την καταλληλότητα έκθεσης τους σε έναν χώρο με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως είναι το Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών.
Το προτεινόμενο έργο της Λυδία Δαμπασίνα «Ο ομφαλός της γης τον 21ο αιώνα»
(Ιούλιος 2014, συνέχεια του έργου «η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;» 2013), τοποθετημένο στον χώρο αποτελείται από το κεφάλι ενός ταριχευμένου ελαφιού ακουμπισμένο στο έδαφος επάνω σε ένα  στρογγυλό δέρμα ζώου. Το ελάφι κοιτάζει μια χειρόγραφη σελίδα σχεδίου Α4, στερεωμένη  σε μια μεταλλική ράβδο η οποία κρέμεται από το ταβάνι – έως τα μάτια του ζώου, όπου διαβάζουμε σε διαφορετικές γλώσσες:

Ο ομφαλός της γης τον 21ο αιώνα
Τα 85 πλουσιότερα άτομα κατέχουν τον ίδιο πλούτο
με το ήμισυ της ανθρωπότητας – ήτοι 3.5 δισεκατομμύρια άτομα

Πρόκειται για την πρόταση συμμετοχής της σε ένα πρόγραμμα 12 ατομικών εκθέσεων με θέμα, “Ομφαλός | Σύμβολο ενότητας Αρχαίας και Σύγχρονης Τέχνης”, στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών.


Body_Memorya

Press Release, Body Memory, Contemorary Art Center – State Museum of Contemporary Art, Thessaloniki, 2014


sarajevo_sm
kmst_logo

Press Release, Tradition-Reversal, State Museum of Contemporary Art, 30ο Sarajevo Winter, 2014


Invitation, Kuad Gallery, Istanbul, 2014

KUAD GALLERY, presents an exhibition on ready-mades on the occasion of the 100th anniversary of Marcel Duchamp’s two ready-mades: Bicycle Wheel (1913) and Bottle Rack (1914) with the participation of Gülçin Aksoy, Songül Boyraz, Hera Büyüktaşçıyan, Lydia Dambassina, Ivan Egelski, Erol Eskici, Şakir Gökçebağ, HakanGürsoytrak, Pravdoliub Ivanov, Serhat Kiraz, Komet, Murat Morova, Ahmet Öktem, Vahit Tuna, Uygur Yılmaz.
www.kuadgallery.com
kuad@kuadgallery.com

Press Release, Unhappy Ready-Made, Instabul, 2014



metavasi_inv_sm

Press Release, Transition, Municipal Pinacothèque, Athens, 2013


Thessaloniki_Biennale3
Opening 4th Thessaloniki Biennale, Wednesday, September 18th, 2013

In the context of the central program, the State Museum of Contemporary Art organizes the exhibition Tradition – Reversal.

Participating artists:

Nikos Alexiou, Stephen Antonakos, Filippo Berta, Lizzie Calligas, Vlassis Caniaris, Nikos Charalampides, Lydia Dambassina, Christoph Draeger, Yioula Hatzigeorgiou, Khaled Hafez, Niki Kanagini, Antigoni Kavvatha, Evangelia Kranioti, Nikolaj Bendix Skuym Larsen, Maria Loizidou, Dimitris Merantzas, Micha, Oliver Musovik, Irfan Önürmen, Dennis Oppenheim, Leda Papaconstantinou, Natassa Poulantza, Eugenio Tibaldi, Giorgos Tserionis, Costas Tsoclis, Costas Varotsos, Constantin Xenakis, Dimitris Xonoglou, Yang Yonglang.

Curators: Katerina Koskina – Yannis Bolis

The exhibition opens at the Center of Contemporary Art, Warehouse B1, Port of Thessaloniki and it lasts until December 15th.


INVITATION Lydia Dambassina 2100 mots d'amour_thumb
Invitation Lydia Dambassina – 14.7.2013 – 04.8.2013
Dourakis winery – Canée, Crete

Ιερός και βέβηλος έρωτας / Amour sacré et amour profane / Sacred and profane love


Press Release, 2100 mots d’amour, Dourakis winery – Chania, 2013


news_clip_image002
BOHEMIANS

Opening: Thursday February 21st 2013, 8-10pm
Exhibition Dates: 21 February – 23 March 2013
Opening hours: Tuesday – Saturday 12-6pm
Featuring nine artists that work and live in Metaxourgeio, downtown Athens.

Manolis Baboussis, Lydia Dambassina, Dimitris Douramakos, Dimitra Ioannou, Katerina Kana, Antonis Katsouris, Michalis Katzourakis, Yiorgos Lazongas, Georgios Xenos

“ODE TO BOHEMIANS”

O happy vagabond!
O stalwart bohemian,
defying the ordinary rules of society
to express your inner self,
to tell those callous motherfuckers
what it’s like, to achieve
the highest glory of man
and then sink back in its clouds
never to be seen again, like strange celebrities
whose caricatures grow dim and fade
from the page of memory…
Thank you, anyway,
you colorful individuals.

extract by Ron Padgett via Antonis Katsouris

THE BREEDER

Iasonos 45, 10436, Athens, Greece| T/F: +30 210-3317527 | gallery@thebreedersystem.com | www.thebreedersystem.com


image003
Press Release, Party’s over-Starts over, Lydia Dambassina, Museum Alex Mylona – Macedonian Museum of Contemporary Art, Athens, 3 October 2012 – 27 January 2013


image002image004
Συζήτηση και κλείσιμο της έκθεσης  Λυδία Δαμπασίνα “Party’s over-Starts over” στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά-ΜΜΣΤ στο Θησείο

Με την ευκαιρία της λήξης της έκθεσης, σας προσκαλούμε στην παρουσίαση του έργου της Λυδίας Δαμπασίνα την Κυριακή 27 Ιανουαρίου στις 12:00, στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Θησείο.

Θα μιλήσουν οι:
Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός Τέχνης, Επιμελητής, Πρόεδρος της AICA ΕΛΛΑΣ

Στέλιος Στυλιανίδης, Ψυχαναλυτής, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Ψυχιατρικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Η έκθεση είναι μια παραγωγή του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2012.

Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Πλατεία Αγίων Ασωμάτων 5, Αθήνα
T 210 3215717, F 210 3215712
mam@mmcamam.gr
Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 11:00-19:00

Πέμπτη: 13:00-21:00, Κυριακή: 11:00-16:00

fbimageimage001


MEMEFEST FESTIVAL

Visual communication practice – static
Best works – commented by curators
Party’s over- Starts over

http://www.memefest.org/en/gallery/works2012/852/

About gallery 2012

Here they are – the results from our Friendly competition 2012! The submitted projects from 35 Countries were thoroughly reviewed in two rounds. First, the shortlist was curated by Oliver Vodeb. Than by our carefully chosen curators and editors composed of distinguished educators, artists, media activists, researchers, theoreticians and professionals from the spheres of social theory and humanities, design, arts and social communication. Each member of our editorial and curatorial board selected seven works in the categories Visual communication practice and Beyond… and five in the category Critical writing and gave profound feedback in written form.

This Memefest approach allows us to analyse submitted works interdisciplinary and from different perspectives and develop a contextualised and more holistic picture of the quality of the works. There is no one winner, but there is a number of works that have been curated and edited and are therefore considered as the best from this years friendly competition. Our feedback should be read in relation to our profiles and after carefully analysing the original submission.

Now is your turn! Check out the works, read the curators comments and feel free to add yours!


Η Λυδία Δαμπασίνα στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

For french please scroll down

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012 στις 20:00

Η εικαστικός Λυδία Δαμπασίνα, θα παρουσιάσει το έργο της την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012 στις 20:00′ στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Λεωφόρος Στρατού 2A. Η χρήση πολλαπλών μέσων στο μέχρι τώρα έργο της Λυδίας Δαμπασίνα (ζωγραφική, κατασκευές, εγκαταστάσεις, φωτογραφία, προβολές εικόνων), το μέγεθος και η αυστηρότητα των εικόνων, η επιλογή των θεμάτων καθώς και η συνύπαρξη εικόνας-κειμένου συνιστούν βασικά χαρακτηριστικά του έργου της.

Η παρουσίαση γίνεται με αφορμή την έκθεσή της “Party’s over-Starts over (Το γλέντι τελείωσε-Το γλέντι ξαναρχίζει)”, που παρουσιάζεται

έως τις 9 Μαρτίου στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, στην Αποθήκη Β1 στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

www.cact.gr

Lydia Dambassina à l’Institut Français de Thessalonique

Jeudi 19 Janvier 2012 à 20h00

Dans le cadre de l’exposition « Tous en rogne (Pauvre pays – Temps de CRISE) », proposée par le Centre Photographique de Thessalonique (ouverte jusqu’au 31 janvier), l’artiste Lydia Dambassina présentera son œuvre le jeudi 19 janvier 2012 à 20h00, salle J. Nehama à l’Institut Français de Thessalonique, Leoforos Stratou 2A, dans le cadre de l’exposition.

Cette présentation est organisée à l’occasion de l’exposition de l’artiste “La fête est finie-La fête recommence (“Party’s over-Starts over)”, présentée jusqu’au 9 mars au Centre d’Art Contemporain de Thessalonique – Musée National d’Art Contemporain, Entrepôt B1 sur le port de Thessalonique.

Για περισσότερες πληροφορίες/plus d’informations:

Institut Français de Thessalonique/Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, 2310 821 231, www.ift.gr

Centre d’art contemporain de Thessalonique/ Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης,

2310 593270 & 546683, www.cact.gr



Untitled, 2006, color lambda print, mounted on aluminium 170x125cm
Untitled, 2006, color lambda print, mounted on aluminium, 170 x 125 cm

Lydia Dambassina, “Family Story I” 8 March – 14 April, 2007

Eleni Koroneou Gallery is pleased to announce the solo exhibition of the greek artist Lydia Dambassina. Lydia Dambassina was born in 1951 in Thessaloniki. In the age of 15 she moved to Paris to finish school. She studied Psychopathology and Pedagogic and at the same time she studied at the School of Fine Arts of Grenoble. 
Lydia Dambassina works since 1976 with different mediums as painting, photography and installations.

The current show will present the photographic series with the title ″Family story I″. The most photographs are staged. Lydia Dambassina started working on this photographic work in 2004, in which the photograph co-exists with texts from the greek and french daily newspapers. The subject matter doesn’t refer to the main important news but to the sociologically issues, on which the artist locates the rapidly development of today.
The photographs show colour and black & white portraits, digital and analog with a sterile visual language. The photographs taken from 1977 coexist with those in 2006. ″Family story I″ show the share of the personal and public subconscious in every event. The text and the photography in the pictures of Lydia Dambassina are morphologically clearly separated. While each of the two parts function autonomous, their coexistence is a structure (pattern), which gives space to the viewer for something new. 
The aim of Lydia Dambassina with this work is the unification of the intimate and the public and our personal position towards the technological, environmental, sexual, scientific and legislative development. ″We are all accomplice″. Lydia Dambassina has participated
in group exhibitions, having exhibited at the Museum of Contemporary Art (Thessaloniki),
the Macedonian Museum of Contemporary Art (Thessaloniki) and the Benaki Museum (Athens).


Real Freedoms

Δελτίο τύπου
Έκθεση της Λυδίας Δαμπασίνα στο επίσημο πρόγραμμα της 6ης διοργάνωσης της NUIT BLANCHE που διοργανωνεται απο τον Δήμο των Παρισίων, 2007

Η NUIT BLANCHE δημιουργήθηκε το 2002, από τον Δήμαρχο των Παρισίων Bertrand Delanoe και τον Christophe Girard, υπεύθυνο του Δήμου για τα πολιτιστικά. Επιτρέπει κάθε χρόνο σε ένα μεγάλο κοινό, εκατοντάδων χιλιάδων   που μένει ξάγρυπνο ( φέτος ενάμιση εκατομμύριο επισκέπτες) , από τις 7μμ έως τις 7 το πρωί, να συναντηθεί με έργα δημιουργών της σύγχρονης τέχνης, της μουσικής, με περφόρμανς και θεάματα που εκτίθενται σε δημόσιους χώρους όπως ανάμεσα σε άλλα το Λούβρο και το κέντρο Pompidou. Η φετινή διοργάνωση με καλλιτεχνικούς διευθυντές τους Jean-Marie Songy και Jerome Delormas ήταν αφιερωμένη στην Ingrid Betancourt, Clara Rojas και σε όλους τους ομήρους της Κολομβίας, με συλλογή υπογραφών σε κάθε εκθεσιακό σημείο.

Η εγκατάσταση της Λυδίας Δαμπασίνα με τίτλο “Real Freedoms that people enjoy” του Amartya Sen, βραβείο Νόμπελ Οικονομίας το 1998, παρουσιάστηκε   στην κεντρική ιστορική Εκκλησία της Saint-Eustache.

Η Λυδία Δαμπασίνα τοποθετεί τρία μουσουλμανικά χαλιά προσευχής στο δάπεδο του ιερού της Εκκλησίας, με κατεύθυνση από την Ανατολή στην Δύση. Το μεσαίο χαλί σκεπάζει ένα πλήθος συσσωρευμένων χρησιμοποιημένων ανδρικών, γυναικείων και παιδικών παπουτσιών και σε μία διπλανή κολώνα τοποθετεί μία ξύλινη επιγραφή με την φράση του Amartya Sen “Real Freedoms that people enjoy.”

Μία εγκατάσταση μινιμαλιστικής μορφής. Αντικείμενα μνήμης κατορθώνουν να εγκαταστήσουν έναν διάλογο με τον χώρο της Εκκλησίας.

Με το έργο της αυτό θίγει θέματα που αφορούν την μετανάστευση, την θρησκεία, τις ελευθερίες των ανθρώπων, όπως της ελεύθερης πρόσβασης στην παιδεία, την εργασία και τα συστήματα υγείας.

Το έργο της   πολυσήμαντο, αφορά την ζωή τον θάνατο, και την μνήμη.

Η ίδια στο κείμενο της έκθεσης αναφέρει:

«Tσαγγαράδικα, όπου οι παραγιοί κοιμούνται στο πάτωμα, όπως ο παππούς μου το 1865 στην Πόλη. Μετανάστες μεταφέρουν στα χέρια ότι μπορούν, μεταξύ άλλων χαλιά, όπως οι γονείς μου με τη συνθήκη της Λοζάννης το 1923, με την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών ανάμεσα στους Έλληνες της Μικράς Ασίας και τους Τούρκους της βόρειας Ελλάδας.

Οι άνθρωποι βαδίζουν ακόμα και πάντα. Το χαλί είναι αυτό το κινητό στοιχείο που ακολουθεί τη διαδρομή της ανθρωπότητας, σύμβολο της εστίας, του πλούτου, έργο τέχνης και ενατένισης, αντικείμενο λατρείας και προσευχής, αντικείμενο ανταλλαγών και διαπραγματεύσεων, τόπος προβολής και απόκρυψης, ωραίο και βρώμικο όπως το χρήμα.

Δυο χαλιά στο δάπεδο περικλείουν ένα τρίτο χαλί το οποίο καλύπτει πολυάριθμα ζευγάρια παπούτσια. Το έργο αυτό και ο τίτλος του εμπνέεται από μία τοποθέτηση του Amartya Sen, βραβείο Νόμπελ οικονομίας το 1998. Η ελευθερία είναι πολύμορφη. Οι διαφορετικές μορφές της μπορούν να επενεργούν ανάμεσα τους στην κατεύθυνση της προώθησης, της κοινωνικής δέσμευσης και της ανάπτυξης. Οι ατομικές ελευθερίες εισέρχονται σε μια διαδικασία αλληλοεπίδρασης, ικανής να σχηματίζει αξίες, να αναδεικνύει   και να εξελίσσει ένα κοινωνικό ήθος.

« Η έννοια της ελευθερίας, ανακαλύπτει εξ’ ορισμού διαφορετικές πλευρές, μερικές αφορούν την διαδικασία και άλλες τις δυνατότητες»

Το έργο της NUIT BLANCHE θα παραμείνει στο χώρο της Εκκλησίας της Saint-Eustache, για 15 μέρες.(καθημερινά από τις 9.30-19μμ). Έως Τις 22 Οκτωβρίου 2007 σε διαφορετικές θέσεις με εγκαίνια στις την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2007 στις 19.30μμ.

Διεύθυνση:
Saint-Eustache
Rue du Jour- 75001 Paris
Métro et RER – Chatelet-les Halles